O plutire...

O plutire...

marți, 25 noiembrie 2014

TRECEREA PRIN INCERCARE & DARUL

Mulţi se zbat după daruri, după merite, după lucruri mari şi arătoase. Unde-i însă ochiul care să-l caute pe cel nebăgat în seamă? Unde-i mâna care să mângâie capul celui necăjit? Unde-i punga care se deschide pentru nevoia adevărată, dar care stă ascunsă de ochii mulţimii? Unde-i inima aceea bună şi prietenoasă, faţă de cei părăsiţi! Unde-i răbdarea care tace, îngăduie, sufere şi lucrează în tăcere?
Iubirea Golgotei aceasta ne învaţă! El ne-a dat o pildă: să călcăm pe urmele Lui. Iubirea cunoaşte un singur drum; şi acesta este drumul pe urmele Mielului, drumul umilinţei, al răbdării şi jertfirii de sine. Mergi tu pe acest drum? Iubeşti tu să fii smerit şi nebăgat în seamă, să fii înjosit şi dispreţuit? Ori te superi când nu se ţine socoteală de tine şi cârteşti când ajungi în sărăcie şi lipsuri? Iubirea toate le rabdă, toate le suferă.
Doamne Iisuse, şi eu trebuie să trec câteodată prin lipsuri şi încercări. Alte ori trebuie să văd nepăsare în jurul meu şi atunci sunt gata să mă mâhnesc şi să mă supăr. Nu lăsa, Doamne, ca astfel de gânduri să rănească inima mea, ci ajută-mă să învăţ de la Tine a fi blând şi smerit cu inima, ca să am totdeauna pacea sufletului în Tine. Alungă orice mândrie din inima mea şi mă întăreşte în harul Tău, ca să simt plăcere în slăbiciuni, în defăimări, în vorbiri de rău; să iubesc totul pentru Tine şi în iubire să Te urmez, în umilinţă, în tăcere şi supunere, în orice vreme. - Ioan Marini, din vol. “Gânduri creştine”

Mi-am dat seama în ultima perioadă cât de important este să ai alături pe cineva care să te susțină, să te încurajeze, atunci când treci prin unele momente grele și când ai nevoie să auzi cuvinte încurajatoare. În viața asta vei ajunge să fii pus în două posuturi: când vei avea nevoie de încurajare din partea cuiva și când vei fi tu acela care va trebui să încurajezi pe cineva. Fie că va fi vorba de a încuraja pe cineva din familie sau pe un prieten, trebuie să fii întotdeauna dispus să devii un umăr pe care să poată cineva plânge și cineva care să întărească un suflet slăbănogit. Cred că este foarte important să fim niște oameni pe care ceilalți să poată conta, să fim cunoscuți pentru că suntem dintre aceia la care se poate veni pentru a primi o îmbrățișare strânsă. Fiindcă în viața asta nu vom fi puși numai în ipostaze fericite, ci vom fii și întristați, doborâți la pământ sau constrânși de anumite circumstanțe. Și atunci vom avea nevoie de cineva care să ne dea putere să mergem mai departe.. de cineva care să ne spună că totul va fi bine.

Nu putem sta nepăsători când cel de lângă noi suferă. Și mai ales când cel care suferă este cineva pe care-l iubim. Este greu de foarte multe ori să fii acea persoană care trebuie să încurajeze, fiindcă sunt anumite situații în care cuvintele vor fi de prisos și în care numai prezența noastră va fi îndeajuns pentru cel întristat, dar trebuie să fim acolo pentru ei. Fiindcă ei au nevoie de noi. Și niciodată nu se știe când noi vom fi aceia care vor avea nevoie de încurajare din partea oamenilor. Și dacă nu va fi nimeni să ne încurajeze, fiindcă noi am fost aceia care am îndepărtat de la noi persoanele acelea prin nepăsarea și răceala noastră?

Este ușor să îți vezi de treaba ta, să nu îți pese de ceilalți când suferă. Într-adevăr, să-ți apropii inima ta de o inimă rănită nu este simplu și doare de fiecare dată asta. Doare când cineva îți spune suferințele sale interioare, dar am fost făcuți pentru a fi unul aproape de celălalt atunci când celălalt trece prin momente grele. Dacă tu cunoști pe cineva care suferă, și dacă acea persoană îți este dragă, doar interesează-te de ce se petrece în inima celuilalt. Arată că-ți pasă. Suferă dacă este nevoie. Și nu fugi prea departe de suferință, de lucruri triste... fiindcă ele te vor prinde de urmă, pentru că au aripi. Inima ta să fie deschisă spre cel care suferă și nu uita... mâine s-ar putea să fii chiar tu acela care vei suferi.
 Fiindcă cine este scutit de lacrimi?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu